بورس و اوراق بهادار، بازاریابی داخلی و خارجی، اقتصادی، مدیریت، بازرگانی، قوانین امور گمرکی
تبلیغات
آموزش تخصصی بازار مالی (بورس و اوراق بهادار - فارکس - طلا - بورس کالا - بورس نفت - بورس های بین المللی و....) بصورت کاملا" خصوصی و یا غیر خصوصی سئوالات و یا تقاضای خود را به آدرس hm.nazari20@gmail.com و یا hm.nazari20@yahoo.com ارسال کنید
بورس پس از یک پشت سر گذاشتن یک دوره رشد قیمت ها و حضور در مدار صعودی، مدتی است در راستای تصحیح قیمت
یک شنبه 15 مرداد 1391 ساعت 1:46 | بازدید : 579 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

بورس پس از یک پشت سر گذاشتن یک دوره رشد قیمت ها و حضور در مدار صعودی، مدتی است در راستای تصحیح قیمت ها گام بر می دارد تا به تعادل مورد نیاز خود نزدیک شود.
 
نصراله برزنی، مدیر عامل شرکت کارگزاری بانک اقتصاد نوین با بیان این مطلب به خبرنگار بورس نیوز گفت: بخشی از مکانیزم بازار سرمایه این است که قیمت ها را در مقاطعی تصحیح کند تا برای حرکت های بعدی آمادگی لازم را به دست آورد.
 
از ابتدای سال 1388 تاکنون شاخص کل از رقم هشت هزار واحدی حرکت خود را آغاز کرده و پس از گذشت سه سال و چهار ماه در حدود 230 درصد رشد را به ثبت رسانیده که این رقم در سایر بازارهای رقیب تاکنون رخ نداده است.
 
وی تصریح کرد: این میان به نظر می رسد بخشی از این میزان افزایش از منطق درستی پیروی نکرده و تحت تأثیر هیجانات رخ داده است. بطوریکه به دنبال بروز رفتارهای هیجانی و روند صعودی پرسرعت، طبیعی به نظر می رسید که در مقطعی نسبت قیمت به عایدی سهام (P/E) کاهش یابد.
 
بطوریکه این نسبت در سال جاری کاهش یافته و در حال حاضر به طور متوسط به کمتر از رقم پنج رسیده است، در حالیکه پیش از این رقم 7.8 واحدی را نیز تجربه کرده بود.
 
این کارشناس بازار سرمایه افزایش درآمد شرکت ها را نیز یادآور شد و اذعان داشت: طی مدت سه سال و نیم اخیر رشد قیمت سهام شرکت ها نسبت به رشد درآمد آنها سریع تر رخ داده، از این رو تصحیح قیمت ها اجتناب ناپذیر بوده است.
 
در نتیجه نسبت قیمت به درآمدی سهام نیز کاهش یافته و در شرایط فعلی این رقم برای برخی صنایع بسیار پرجاذبه شده است.
 
به عنوان مثال سهام سایپا پس از تقسیم 40 تومان سود از 50 تومان سود محقق شده سال مالی اخیر و بازگشایی نماد آن در قیمت 1028 ریال جاذبه کافی را برای سرمایه گذاری ایجاد کرد و طی روز گذشته معاملات خوبی را از خود به نمایش گذاشت که البته از این نمونه ها در بورس بسیار است.
 
برزنی خاطر نشان کرد: وجود چنین مواردی در بورس موجب می شود جاذبه افزایش نرخ سود سپرده ها در مقابل بازدهی حدود 50 درصدی و نسبت (P/E) دو یا سه واحدی برخی سهم ها، کمتر مورد نظر سرمایه گذار قرار گیرد.
 
این کارشناس بازار سرمایه بازگشت بازار به روند مثبت و پررونق را از هفته های آتی پیش بینی کرد و گفت: ممکن است فشارهای اقتصادی و تحریم های بین المللی در شرایطی باعث بروز عکس العمل بیش از حد معمول سرمایه گذاران شود، اما این مورد سال ها تجربه شده و این واکنش های شدید پس از مدتی از بین رفته و به رفتارهای منطقی و دور از احساسات تبدیل می شود.
 
مدیر عامل شرکت کارگزاری بانک اقتصاد نوین در خصوص آثار احتمالی آثار و پیامدهای دور جدید گفتگوها پیرامون مسایل هسته ای ایران تصریح کرد: چنانچه توافق های نسبی در این جلسات محقق شود، برای بورس آثاری مثبت به بار خواهد آورد. اما اگر این بار نیز روند قبلی مذاکرات ادامه یابد، با توجه به اینکه کشور سال ها با داستان مذاکرات روبه رو بوده، آثار منفی قابل توجهی بر روند معاملات بورس مشاهده نخواهد شد.
 

وی در خاتمه سخنان خود یادآور شد: سرمایه گذاران و فعالان بازار سرمایه باید توجه داشته باشند که این واکنش ها و عکس العمل های بیش از حد جزو طبیعت بازار است که پس از مدتی به تعادل می رسد. اما با توجه به شرایط فعلی حاکم بر بازار این امید می رود که بورس حرکت های رو به رشد خود را بزودی آغاز کن



|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








تبلیغات
آموزش تخصصی بازار مالی (بورس و اوراق بهادار - فارکس - طلا - بورس کالا - بورس نفت - بورس های بین المللی و....) بصورت کاملا" خصوصی و یا غیر خصوصی سئوالات و یا تقاضای خود را به آدرس hm.nazari20@gmail.com و یا hm.nazari20@yahoo.com ارسال کنید
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
نویسندگان
نظر سنجی

چه مطالبی را با توجه به اینکه وبلاگ اموزشی است نیاز است بیشتر به آن بپردازیم متشکرم

آرشیو مطالب
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 891
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 109

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 327
:: باردید دیروز : 48
:: بازدید هفته : 440
:: بازدید ماه : 2386
:: بازدید سال : 11286
:: بازدید کلی : 131827